Ny regering ’født’ i Odense
Den 1. juni 2026 kl. 21.30 mødtes Mette Frederiksen med kongen på kongeskibet Dannebrog i Odense Havn, eventyrenes hovedstad. Statsministeren udførte dermed et velkomment og overraskende stunt ved at rejse til Odense til kongemøde. Hun havde taget turen helt fra Køben-havn – fra Havn til Havn.
Mødet foregik altså ved solnedgang, som aldrig kan anbefales ved store beslutninger eller implementeringer. Der er dog det særlige her, at Solen ikke får spændinger, kun en harmoni til Saturn, som stor for kontinuitet og stabilitet, og det kan man godt få brug for.
Der er et T-kvadrat i horoskopet, da Uranus danner foden i T’et til Måneknudeaksen. Derfor kan der ventes pænt store overraskelser i valget af ministre – nogle vil vække modstand i omgivelserne på grund af spændingen.
Løkke er den, der har de stærkeste spændinger, så han vil få sin bekomst og gør klogt i at blive på udenrigsministerposten, hvad der dog ingenlunde er sikkert med et sådant overraskelseshoroskop.
Der skal nok komme fnidder ind, som til sidst vil udløse et valg efter max et par år.
