Jordskælv i DK
Så kom det tredjestørste jordskælv i Danmark nogensinde. Det skete den 20. maj 2026 kl. 16.14 med epicenter i Køge Bugt.
Jeg så på det tidspunkt TV2 News og hørte noget bulder i det fjerne, men ikke nogen rystelser på Amager, selv om noget af øen ellers blev ’ramt’. Men personalet i AstrologiHuset i Rødovre kunne klart mærke skælvet, men tog det helt roligt.
Ved sådanne lejligheder er jordtegnene og jordplaneterne – især Saturn – ofte inde i billedet sammen med de ydre planeter.
I dette tilfælde er Mars i Tyren i spænding til Pluto (rystelser, turbulens). Solen er også i jordtegnet Tyren i konjunktion med Uranus (pludselige hændelser) og Merkur (hersker i jordtegnet Jomfruen).
Begge hovedakser er i spænding til Saturn og til hinanden. Måneknudeaksen er i spænding til Uranus og Merkur – og Lykkepunktet er i spænding til Uranus og delvis også til Solen og Merkur. De tre sidstnævnte planeter er i konjunktion og danner et storkvadrat til Måneknudeaksen og Lykkepunktet.
Desuden er jordplaneten Venus i spænding til Neptun, så tager man det hele med, er der masser af henvisninger til en sådan begivenhed. På grund af mange harmonier er det hele dog ikke værre, end at vi kan tage det med ro og se det som et livgivende afbræk i dagligdagen.
Skælvene her til lands skyldes, at de tektoniske plader i Atlanterhavet og i Afrika forskubber sig på en måde så fx Afrika skubbes længere og længere imod Europa. Men Messerschmidt kan tage det roligt i et par millioner år endnu. Men han får et varsel om det, der kommer til at ske, ved sådanne lejligheder. Til den tid er han her – som alle andre – i en helt anden udgave. Måske er han til den tid at blive genfødt i Afrika.
