Flyulykke i Indien – den slags afgangstiden burde forbydes!
Den 12. juni 2025 kl. 13.10 skulle flyet fra Ahmedabad til London gå i luften, hvilket kan have været nogle minutter senere. I hvert fald forholder det sig astrologisk set sådan, at perioden fra kl. 13.05 til 13.50 lokal tid er noget af det mest kritiske, man kan tænke sig. Her bliver den ene spænding efter den anden udløst af Ascendanten. Den anden hovedakse (MC/IC) er også med i komplottet. MC rammer Jupiter eksakt kl. 13 16, som kan være det, man i luftfartssproget kalder for ATD, i hvert fald engang jeg selv var i luftfarten. Det betyder Actual Time of Departure, i modsætning til ETD, som er den estimerede afgangstid, altså kl. 13.10.
Det burde forbydes med sådanne afgangstider, og det er næsten lige så slemt som afgangen for MH 370, der i sin tid startede fra Kuala Lumpur og skulle til Beijing. Flyet nåede som bekendt aldrig frem og er blevet en af de største gåder i luftfartens historie. Flyet er end ikke fundet endnu og bliver det måske aldrig. Dog er vragdele skyllet i lang ved Madagascar mv.
Hvad angår katastrofen i Ahmedabad, er der den 12. juni 2025 tale om en meget stærk spænding i horoskopet. Nemlig et såkaldt T-kvadrat bestående af hele 5 planeter: Jupiter, Månen, Merkur, Saturn og Neptun. Når Neptun er inde i billedet, er den menneskelige faktor næsten altid aktiveret. Ikke nødvendigvis som den eneste faktor, men som en væsentlig del af helheden. Neptun står for kaos og uklarhed samt mangel på kontrol. Saturn står for kontrol, svigt og forsinkelser. Flyet nåede aldrig frem, så det er tale om den ultimative forsinkelse på 100%. Saturn står også for skæbnen. Månen symboliserer følelser, som altid vil være ultimative i en sådan katastrofe. Jupiter står for lange rejser og udlandet. Merkur er trafik, kommunikation og beslutninger. Det kan være en kommunikationsbrist, der fører til en forkert handling og får fatale følger.
På sådanne dage bør fx afgangstider tjekkes en ekstra gang, så man har mulighed for at afværge efterfølgende problemer. Astrologisk vil man have anbefalet et ekstra tjek, som så ville have taget ekstra tid, og man kunne så håbe, at det ekstra tjek have varet til spændinger var overstået, nemlig omkring kl. 13.50. Nu blev der i stedet tale om surrealistiske scener med døden til følge for mange mennesker og stor sorg for de efterladte.
Sådanne periode bør netop beriges til eftertænksomhed og lignende, i stedet for at sætte et fly på vinger i den værste periode på dagen, hvor begge hovedakser står katastrofalt.
Således kan astrologien bruges til at afværge katastrofer af denne art.